.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افروغ: خطاکاران تجدید نظر کنند

افروغ گفت: عده‌ای همواره منافعشان در انشقاق و اختلاف و عدم شفافیت است، حال آنکه نیاز همیشگی ما وحدت بوده است.

به گزارش «فردا» دکتر عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مساله وحدت دغدغه بسیاری از مسئولان نظام در سال های اخیر و بویژه در یک سال گذشته بوده است. بارها بر این نکته تاکید شده که مساله اصلی ما وحدت ذیل اصل مترقی ولایت فقیه است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید و دانشجویان بسیجی تاکید کردند که هر سخن، حرکت و نوشته ای که موجب شکاف در جامعه و ظلم به افراد شود بر خلاف مصالح کشور است. حفظ وحدت و همدلی و انسجام در جامعه و پرهیز از هر گونه اختلاف و شکاف نظر رهبری در این برهه حساس است. رعایت طهارت دل و عمل، یکی از وظایف اصلی است و نباید با یک کلمه و یا نوشته و یا حرکتی نابجا در مورد فرد یا افرادی که مستحق آن نیستند به آنان ظلم شود. امروز مهمترین نیاز کشور اتحاد و یکپارچگی است...

این استاد دانشگاه افزود: با این وجود احساس می شود، عده ای منافعشان در انشقاق و اختلاف و عدم شفافیت است. عده ای احساس می کنند اگر کشور آرامش داشته باشد و وحدت در عین کثرت و رویکردهای عقلانی و اخلاقی حاکم باشد، منافعشان کور می شود. یعنی احساس می کنند منافعشان در بستری از ابهام گویی و اختلاف افکنی و اتهامات ناروا و اثبات نشده و قدرت طلبانه حاصل می شود. اگر این عده بتوانند مانور بدهند- که تا حدودی هم توانسته اند- همان اتفاقاتی که در زمان مرحوم بهشتی افتاد، به شکل های دیگرش رخ خواهد داد.

افروغ ادامه داد: در صورت ادامه تندروی‌ها اتفاقات زمان شهید بهشتی حادث خواهد شد با این تفاوت که در آن زمان شهادت آنها را از مظلومیت نجات داد. اما هم اکنون خوشبختانه راه عملیات تروریستی در کشور مسدود شده و با این وصف مظلومیت شخصیت ها برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در شرایط خاصی که از آن به فتنه یاد می شود باید دقت کنیم. فتنه مقوله پیچیده ای است و عوامل محتلف دارد. نباید تنها یک طرف را مقصر دانست و از ریشه یابی و موانع ناثواب و تشدید کننده طرف دیگر غافل شد. باید قابلیت های اسلامی را مورد توجه جدی قرار داد. من امیدوارم که این فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه جدی قرار گیرد و بعد از این ظلمی به افراد نشود.

افروغ تصریح کرد: من زیاد می‌بینم عده‌ای خیلی راحت با تمسک به بخش‌های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری افراد را مورد ظلم قرار می‌دهند. اتهامات ناروا و برچسب‌های بی‌جا به افراد می‌زنند و سابقه افراد را نادیده می گیرند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرد خاصی را مد نظر ندارد افزود: اگر می خواهیم فکری را نقد کنیم نباید شخصیت فرد را هم تخریب و لجن مال کنیم. باید بین فکر یک فرد و گذشته و شخصیت او تمایز قایل شویم و ناقد فکر باشیم نه خدای ناکرده تخریب کننده شخصیت فرد. اتفاقا اگر ما حد نگه نداریم و نقد فرد را به تخریب شخصیت او تسری دهیم، در درازمدت باعث مظلومیت او و در یک سطح دیگر باعث مظلوم نمایی او شده ایم.

وی افزود: اسلام به ما می گوید حتی در برابر کافر باید حد نگه داریم. بر این اساس اگرحد نگه نداری چه می شود؟ باعث نابودی خودت می شود.

افروغ تاکید کرد: من امیدوارم این مساله به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. بدور از هیاهوهای سیاسی و قدرت طلبانه و متوهمانه ،اگر کسانی دم ازولایت می زنند، منصفانه وحکیمانه با این مسائل برخورد کنند. در مواضع گذشته شان یک تجدید نظری بکنند و اگر یک جایی باید عدول کنند، عدول کنند.

از سویی دیگر کسانی‌که به دلیل برچسب های خارج از حد طرف مقابل، احساس می کنند به گونه ای مورد ظلم قرار گرفته اند نیز ضروری است به تجدید نظر مواضع خود بپردازند و به همان میزانی که رفتار و عمل خطا و ناثوابی از آنان سر زده، شجاعانه مبادرت به اصلاح مواضع خود کرده و آنان نیز از این گونه مواضع عدول کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.